Monday, January 17, 2011

Aku dan Tong Sampah



Masa aku kecik-kecik dulu aku penah jatuh dalam tong sampah besar nih.....

ha...persoalannya macam maner aku boleh jatuh kat dalam itew tong sampah.????.

Tersebut la alkisah...

Dalam kawasan kuarters ketapi (bapak aku keja ketapi)..wujud sorang budak nakal...yang selalu menyusahkan mak dier...budak itew adalah aku....kih..kih..kih...

Time tu best pren aku sorang budak lelaki india..nama dier mamat duwen...nama penuh dier, aku pun tahu....panggil duwen jer...

Masa tu darjah satu, sekolah pagi...bila habis sekolah jer aku merayap, bila mak aku tido lar...sedangkan dier dah pesan jangan kuar rumah....penah gak mak aku tangkap aku masa aku pegi birthday party kawan sekolah....tengah seronok-seronok main tetiba aku nampak mak kat depan pintu rumah kawan aku tuh...adoi...kantoi....balik kena belasah....uhuk....

Kejadian, aku jatuh dalam tong sampah tu.....berlaku dalam bulan puasa...sikit lagi nak raya....seronok giler....yelah bebudak kan.....

Menyanyi lagu selamat hari raya....pastu aku pun mendapat idea untuk buat performance cam dalam tv tu...ha...aku pun panjat la tong sampah tu...berdiri kat bucu....sambil menyanyikan lagu selamat raya...berpenontonkan best pren aku dan kengkawan yg lain....

Tengah seronok menyanyi...sambil kengkawan bersorak...ntah macam mana aku terhilang balance dah jatuh dalam tong sampah yg busuk itew......adoiii...

Kepala aku terantuk dan luka, darah meleleh jer....nasib baik kengkawan aku pegi bagitau mak aku...kalau tidak sampai sekarang aku duduk kat dalam tong sampah itew...............

Bapak aku pun datang, dan mengeluarkan aku dari tong sampah busuk itew....terus bawak gi sepital....sampai sepital...Dr. dengan seronoknyer menjahit kepala aku.....adoi..sakit giler weiiii.....tobat aku nak main kat tong sampah itew lagi.....

Bila aku kenangkan perangai aku masa kecik dulu....baru aku sedar....kenaper anak aku pun perangai 2X5 macam aku gak......

Tapi, nak buat camner idak...dak lahiriah nyer camtu..........

8 comments:

Ina said...

edy: memang busuk ngeeeee....tobat tak nak main kat situ lagi..

Unknown said...

patot bau semacam je...

Ina said...

he..he..busuk 'e..blog kiter hari nih..

suria lekatlekit said...

wah perform atas tong sampah.. kekekekeke

Ina said...

tu la..siti nurhaliza pun tak penah buat lagi tau..

ana ayesha said...

hehehe ...... nakal jugak ina ni

Ina said...

he..he...tapi, i turn out ok..aper...

Ina said...

he..he...tapi, i turn out ok..aper...