Sunday, January 9, 2011

ATM telan duit.......



Last week aku gi bank nak deposit duit..biasa ar kan..awal bulan jer..mulalah aktiviti pembayaran, bayar itu, bayar ini.....

Sesampai jer, happy jer aku tengok takde saper beratur kat deposit machine tu...dengan pantas aku pun siap ar duit sumer untuk deposit, yang aku tension, CIMB selalu problem duit tak diterima...bila masuk kuar balik...masuk kuar balik...tak faham tul...orang dah bagi tu...amik jer ler...cepuk karang baghu tau...

Dua kali dia kuarkan duit tu,,,,,,,lepas tu.......WANG ANDA SEDANG DIPROSES.....GRRRRRR...GRRRR......pastu berenti.......pastu start balik.....WANG ANDA SEDANG DIPROSES.....GRRRRRR...GRRRR......alamak aku dah cuak dah........aduss...camner nih....duit dah masuk RM1K lebih lak tu.....aku dah panik .....aku tengok sana..tengok sini...cari orang saper lah boleh tolong aku nih....RM1K lebih tu....kalau kena telan kang.....banyak lak cerita ngan bank....dah ler hari Sabtu....aper-aper hal...Senin la baru boleh buat aper-aper...................adusssss........

Tunggu jer la....pastu tetiba....GEDEGANG...dia berenti.....dan dia keluarkan semua duit aku......TRANSAKSI DIBATALKAN......fuhhhhhhh.....lega.....nasib baik kuar semua....kalau tidak...jenuh larr.....Alhamdulillah........

Pastu...aku cari mesin lain lar......and Alhamdulillah...mesin tu tak buat hal....satu kali masuk jer...semua settle...

Inilah antara peristiwa yang mengecutkan perut aku......ish......teruk betul perasaan time tuh....

Korang penah experience tak.....mende camni kat atm machine????


6 comments:

siti faridah harun (nama penuh tu) said...

fuh !! keluar jugak akhirnye,, tengah2 baca tu cuak jugakk,, hehe,, ida xde pglaman lagi bab2 kene telan ni,, moga2 dijauhkan,, hush!

Unknown said...

kalau kene telan tu, menangis tak berlagu la jawabnya..huhu

Ina said...

siti faridah harun (nama penuh tu)..he..he...itu lar...ya Allah..nasib baik tul..minta dijauhkan lar...tak sanggup rasanya..macam nak jatuh dah jantung nih....

Ina said...

E.d.Y : betul..betul..betul...menangis..tapi, ada lagu...lagu p.ramlee...di..mana...kan ku cari ganti....uhuk..

Lulu Caldina said...

maybank lah selalu.
duit baru pun dia selalu tak nak..

Tp paling best, HSBC...lancar jer...

ni pengalaman tau..

Ina said...

lulu caldina: oo..yer ker..MBB pun sama ek??...HSBC..penah gak dulu..haa...betul ok...