Saturday, January 22, 2011

Larang guru kerja Sabtu?

Artikel dalam Harian Metro....LINK .

Aku harap apa yang bakal aku  tulis ni tak menyinggung mana-mana pihak...

Aku menulis mengikut pendapat aku lar kan....persoalannya...cuti raya diperuntukkan 2 hari jer......pas tu...sekolah cuti seminggu....habis tu....kalau tak nak keja hari Sabtu.....tak yah ler cuti sampai seminggu.......biar bebudak jer cuti.....cikgu keja......nak macam tuh ker?.......

Orang yang bekerja selain dari jawatan guru ni...macam tu lar cara depa cuti pun.......cuti 2 hari jer.....kalau nak lebih, apply lar seminggu......keja gomen ke swasta ke sama jer.....cuma bila anda seorang guru.....u have that privellage, kan........

Bukannya tiap-tiap hari Sabtu keja pun.....bila ganti cuti hari perayaan jer......tak ler susah mana pun......sebab yang aku tengok kat sekolah anak aku nih....biler time sekolah hari Sabtu.......bukannyer belajar sangat pun.......balik pun awal kan........so, bagi aku give and take la.....itu jer........kalau cikgu tak suka....cari keja lain je la.......

Tapi...kalau ada cikgu yang memang pengetua soh datang keja gak..tiap-tiap Sabtu......memang tak patut lar kan....memang patut pun buat aduan.......

4 comments:

Pinung is VizarD said...

Urm tunggu dulu hehehe
soal cuti ni isu sensitip..
tapi betol gak ap yg ko cakapkan tu..

Ina said...

Pinung is VizarD: thanks 4 comin and 4 d comment.

ina said...

Huhuhu.....biase la org nih...bagi betis nak pehe...:)

Ina said...

Ina: betul...betul..betul..tq 4 following dear