Wednesday, January 5, 2011

Why Allah (s.w.t) makes bird????



Haaaaa....naper...naper.....??????......

Naper Allah (s.w.t) makes bird?? Ha...garu kepala ngko......

Soalan-soalan cepumas yang macam ginilah yang anak aku selalu tanya...

Soalan-soalan yang menyebabkan ....otak aku kena bekerja dengan keras dan pantas untuk memproses data-data dan fakta-fakta yang terkandung di dalam kotak kepala aku nih.....kalau jawab tak tahu kang...dia ingat aku bodo lak kan...bebudak skrang nie....kita kena tunjukkan pada mereka yang kita ni pandai baru ler depa respect.....

Tapi, bagi soklan-soklan yang macam gini...aku tak leh ler nak jawap memandai-mandai......isu agama nih.....

So, setelah pikir-pikir....jawapan spontan yang aku bagi ialah...

Aku:  'Because, Allah (s.w.t) is powerfull, and Allah wants to and Allah can....and....long time ago...people do'nt know how to fly and they want to know how to fly....so, when they see the birds...they got the idea how...and that's how people build aeroplane...with birds Allah gives human, idea about a lot of stuff...'

Anak Aku:  'woooooohhhhh......that's why....



Ha...kalau korang, korang jawab aper?????....


2 comments:

Em's Family said...

because Allah wants somebody to take care of the sky :) haha..boleh ke

Ina said...

ha..ha...itulah..soalan-soalan spontan yg terpaksa dijawab oleh para ibu...ibu-ibu kena lah memperbanyakkan knowledge kan....