Wednesday, February 16, 2011

Susah ke awek ada PhD nak dapat jodoh??


Assalammualaikum...semoga ceria di hari Rabu ni....kalau tak ceria??..lantak korang la...hik..hik..hik ..ganas betul lawak aku..pepagi ni ...muahahaaa .......jangan marah....

Siapa yang ada Phd??...Bukan aku..anak saudara aku...sekarang ni dia tengah belajar kat Southampton, UK, jurusan Computer Progamming. Orang nye memang bijak...top student...result degree tersangatla bagus..langsung lompat terus ke PhD.

Masa dia kecik lagi..dah start buat website bagai...kalau aku dtang rumah abang aku...dia mesti duduk dalam bilik aje la...dengan komputer dia...naik fed up lak aku....kenkadang tu aku yang soh dia pegi tengok tv...bagus nye makcik!

Sekarang ni dia pun dah besar panjang...tapi...bf takdak...lonely .. dalam kelas pun takdak  kawan Melayu .. dia sorang ajela. Yang berani nak dekat pun mat saleh je ..

Masa aku belajar dulu .. my lecturer ada gak yang tak kawin lagi .. dua-dua ada Master. Umur dah late 30 .. aku rasa.

Pada pendapat aku, orang pompuan kalau belajar tinggi memang agak susah nak jumpa orang yang berani dekati dia .. sebabbb .. lelaki ego .. rasa macam tercabar bila awek tu lebih dari dia.

Betul ke??

Apa pendapat korang??

41 comments:

sicKo^ said...

tak susah kot.. sebab mak aku ada PHD, bapak aku master jer.. ok jer.. dah pencen pun skrang..

A.s.t.i.n.a said...

Mungkin ada kebenarannya. bergantung kepada pergaulan juga. dengan golongan mana kita bergaul dan cara komunikasi dalam sst perhubungan. Jodoh ialah kuasa Allah.. .. Wallahualam.

Ina said...

sicKo^:..fuh..dasyat..awak ada ape?

Ina said...

A.s.t.i.n.a: ye..Jodoh kuasa Allah s.w.t .

sicKo^ said...

saya ada degree jer.. baru plan nak buat master :p

Ina said...

he..he..bagus-bagus..sambung lagi ye..harap impian awak berjaya

manggosteen said...

sokong ckp A.st.i.n.a..semua bergantung kepada jodoh yg ditentukan Allah..dan cara berkomunikasi..

fariza zulaika said...

tgok org jugak lar..

Shafa said...

jodoh Allah dah tentukan... tapi rasanya lelaki pun segan kot nak minang. sebab mungkin rasa rendah diri atau ego lagi2 kalau mereka lagi rendah statusnya...

Chik Att said...

sambil sambil b elajooo tu ..... ngorat leee sesambil... heheheh

rizwan's sweetheart said...

mmg agak ssh... sbb kbnykn laki ego... xle time pompuan yg lebih bjaya depada dia... :))

fda dah buat entry tu kak ina...

http://wanfeedahoney-myendlesslove.blogspot.com/2011/02/senyum-seindah-suria.html

padlie said...

jangan salahkan lelaki ego.. dah sifat lelaki camtu.. sebagai ketua ego tu penting.. wakaka

masa buat master dulu, padlie wat ngan kawan pempuan 2 org. padlie lari sbb dapat offer lg besh.. diorang skrg duk buat PHD. sorang kat oklen, sorang kat UK..

yg kat oklen tu dah kawin dah. yg kat uk pun ada yg setia menunggu.. ok je..

masalah yg payah nak kawen, punca dia sebab diorang x reti bergaul.. senyap.. buat hal sendiri.. org nak tegur pun takut.. ye la, kawan ngan buku je...

Ina said...

manggosteen: Insyaallah

Ina said...

fariza zulaika:..betul juga..ada gak guys yg tak kisah..

Ina said...

Shafa: kebanyakannya mmg camtu..

ika said...

hurm .. bergantung kepada lelaki tu la . kalo die x kesah , x ape . tapi , selalunya di mase depan , dah kawen ape sume , konfem akan ade masalah . lelaki akan rasa tercabar tgk isteri camtu .
tp ape2 pun , hanya takdir menentukan segalanya . :)

Ina said...

Chik Att:..dia ngorat jugak..he.he..tapi..ntah..susahlar

Ina said...

rizwan's sweetheart:..betul..betul.betul..

(he.he..sayang dier)

Ina said...

padlie: ngeh..ngeh..ngeh..pandai ko jawab ek..habis..bagi yg berat mulut tu..susah ar nak tawin..hu.hu.

Ina said...

ika: ..yesss..betul tu..tapii..sian gak aku nengok anak sedara aku tu..isk..

cik fara @ fanadz said...

ada jugak yg tak kisah..kawan saya, tengah buat masters, husband dia ada diploma je. ok je diorang. :)

oh,ya.thanks ye sudi singgah tadi..:)

teman tapi mesra"

mukaoren said...

pmpuan ada phd, laki lagi suka. bangga. cuma maybe lah terrrrcabar sikit. tapi bukan alasan kukuh utk lmbt kawin atau apa2 saja alasan. jodoh tak sampai lagi.

eh, ko sabotaj gmbr ank ko kan????
memang ar ko ni.wakakaka :D

Ina said...

cik fara @ fanadz: terima kasih kembali

Ina said...

mukaoren: muahaahaa..sapa lagi aku nak sabotaj..kalau bukan anak sndri...

axelida said...

salam,

datang sini membalas kunjungan. terima kasih follow saya... saya follow balik.

ermm no comment! jodoh maut di tanganNya.. tapi kena usaha jugak..

nurayunni said...

jodoh ditangan Tuhan tp klu xde usha xjadi jgk...yg penting jgn jual mhal..:)

anizsDANbintang... said...

salam.
semua ni terpulang pd diri masing-masing. belajar tinggi2 pun bila dah kahwin nanti syurga isteri terletak di bawah kaki suami.

^_^

AdiaLuze said...

Bergantung pada org pompuan tu jugak...Kalo tk berlagak sangat, Insyallah, akan ada laki yang mendekat...Hehehe..

P/S : TQ Follow akak...follow awak balik :)

E.d.Y said...

xde la susah kalau tak memilih

ain said...

Maybe lelaki takut nk dekat sbb duit hantaran tinggi kalo beristerikan PHD nih.. tapi sume tu jodoh..;)

♥GAdiSMeRaHJaMbU♥ said...

yelaa..pmpuan klu hebat sgt, laki rasa x layak..lg 1 pmpuan tu nak ke pandang laki yg rendah taraf dr die? huhu.
and lg 1..klu blaja tggi sgt nnt da lanjut usia..huhuhuhu


yunk, jom tolong vote i~ :)

Ina said...

axelida: thanks dear

Ina said...

nurayunni:ait..mana bleh murah-murah..he.he

Ina said...

anizsDANbintang:..betul.tu

Ina said...

AdiaLuze:..terima kasih

Ina said...

E.d.Y:..kena la pilih gak edy..he.he

Ina said...

ain:..betul jugak tu..ek

Ina said...

♥GAdiSMeRaHJaMbU: tu la..rasanya depa takut benda-benda tu sume terjadi..dan try elakkan.

Melati said...

i takder degree pun takder lelaki nak dekat,. sobs sobs sobs

oke, tapi maybe belum jodoh dia lagi, InsyaAllah akan sampai,.. tapi takut jugaklah kalau tak berkenan di hati...

Doa sama-sama yea, I pun lewat 20'an ni takder siapa lagi... InsyaAllah, ada Allah nak bagi tu...

Entry yeayy!,.Maybe u tak ♥ i

Ina said...

Melati:..sabar ye..tapi..u..usha-usha la gak ek..Insyaallah..ada tu nanti..

azlee parman said...

Kesukaran mendapat jodoh bukan kerana paras rupa, sikap, perangai dsb. Percayakah kalau saya katakana bahawa 'berat jodoh' juga ada kalanya berkaitan dengan gangguan syaitan, jin, saka atau sihir pemisah? Pengalaman keluarga kami terhadap masaalah ini cukup mengujakan satu masa dahulu. Hingga akhirnya kami bertemu seorang ustaz di kampong belahan tampok, rengit, batu pahat ( ustaz adi wijaya bin iskandar) sebagai usaha ikhtiar . saya suka mencadangkan pertemuan dengan beliau sebagai jalan usaha ikhtiar. Muda2han kita tidak tertipu dengan pelbagai kerenah perubatan yang kadangkala palsu dan mengaku2 demi kepentingan material semata.