Wednesday, March 9, 2011

Cinderella: Fantasi VS Realiti

Assalammualaikum kengkawan semua.

Sumber : Google
Masa kecik-kecik dulu aku selalu impikan nak jadi macam cinderella.

He..he..tapi, rasanya bukan aku je kot..

Siapa yang tak suka..kawin dengan anak raja..kehidupan kita yang macam cinderella tu...dengan secara spontan akan berubah.

Kalau cerita Melayu dulu-dulu, cerita bawang putih dan bawang merah la kot..ye ke..kalau tak silap la.. yang heroin dia.. naik buaian..sambil nyanyi lagu:

'laju la laju, buai ku laju, aku nak kawin dengan anak raja'...he.he..betul ke lirik ni?? ntahlah aku main taram je..

Anak raja dulu-dulu, takde la banyak aktiviti macam sekarang ni, dulu, kalau nak berhibur atau bosan mungkin mereka main konda kondi, main sepaktakraw, main galah panjang,pergi berburu..

Dalam berburu tu,,mungkin dorang akan jumpa aku, sambil bermain buaian di taman permainan impian...kah..kah..kah...

Anak raja sekarang takde la nak main benda-benda yang outdated camtu.. sebab tu la fantasi aku tak jadi realiti kot...ngeh.ngeh..ngeh...

Anak raja sekarang, pun carik selebriti, artis dan model yang mengancam jer ...ye ke?? ..he .he ....Allahualam.

Walauapa pun fantasi aku dulu..yang pasti...dan yang realitinya...aku bersyukur..ada gak orang nak kat aku...who : 'Like me and love me for who i am' .. aku yang selebet ini..muahaaahaaaaa.

28 comments:

NM02 said...

n3 kamu pg ni kelakar la.. hehehe...

Ina said...

NM02: he.he..bagusla..pepagi senyum..murah rezeki..

Munie Blushious said...

kah3x !
dah guling2 gelak ni sis !
kirenye hubby sis tu ala2 ank raja gak la sbb dpt kawin ngn sis...

Ina said...

Munie Blushious: ala-ala anak raja hindustan..kah..kah..kah.

Hanis MY said...

alahai comeinyaa...hanis dulu pom mmg suka sgt la nak jd puteri ni sebab pakai baju kembang bukan sebab nk kawen dgn anak raja hehe..

p/s: yg nyanyi kawin dgn anak raja tu bwg putih

shah-kayrul said...

selalu berangan nak kahwin ngan anak raja gak dlu....hehehhehe

ch!natsu said...

hehehe.. btol3..
chin pun seyes suke brangan dulu..
n even smpai skang pun suke tgk kartun disney's princesses nie..
then lepas tgk brangan lagi.. haha~

miloais said...

impian zaman kanak2 ribena
bila dah dewasa - dah tau realiti nya...
hahahaha

sahromnasrudin said...

teringat masa zaman bebudak dulu...citer2 mcm nie la feveret kan

Ina said...

Hanis MY:ooo...bawang putih ekkk

Ina said...

shah-kayrul:..he.he..h5

Ina said...

ch!natsu: angan-angan mat jenin jer..he.he.

Ina said...

miloais:..betul.betul..betul

Ina said...

sahromnasrudin:..a'a..dulu-dulu mmg citer fairytale jer..

♕ Mr.IX ♂ said...

haha! mr.cinderella kru tu versi moden per

Naddia said...

mase kecik2 suke tgok snow white dgn 7 org kerdil

nk jd snow white

tp jd org kerdil plak..

adei..

niesz said...

hahaha..tp anak raja sekarang mcm rmai je yg x ensem..ekeke..

padlie said...

cerita cinderella tu masih tergantung..
boleh sambung panjang lg..
either they live happily ever after
atau ada badai melanda..

tp dongeng tu la ramai jadikan impian...

ainnoraini said...

dulu mmg suke berangan mcm tu....

sekarang anak2 plk ..

salam ziarah....

JP Nurul said...

cindarella eh...sy ske pnggil adik pompuan sy cindarella...huhu...

Ina said...

♕ Mr.IX ♂: ix..kita tak tengok la citer tu..hu..hu

Ina said...

Naddia: kah..kah..kah..pulakkk

Ina said...

niesz: kerabat raja selangor lawa ooo...

Ina said...

padlie: memang la padlie..angan-angan..mestila best

Ina said...

ainnoraini: a'a la ain, anak saya pun sama..

Ina said...

JP Nurul: nape??..sebab dia nak jadik macam cindirella ker?

cikpuanhady said...

hehehe..masa kecik memang suka berangan kan? kuikui..dah besar pon suka lagi berangan..tapi takdela part kawin ngan anak raja..hehe..

Jom skodeng :Notre Belle Histoire

Jom skodeng :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Ina said...

cikpuanhady: ahak..takdela..sekrang banyak benda yg realistik je yang saya pikir