Friday, March 11, 2011

Gempa Bumi dan Tsunami di Jepun 11/3/2011

Assalammualaikum kengkawan semua.



Waktu ini aku sedih bila memikirkan kawan blogger iaitu HANIS MY. Beliau merupakan pelajar phd di Sendai:Miyagi:Jepun. It's really close to the epicentre, one of the worst-hit areas.

Tengok la gambar tu, how devastating things were at that time. Ya Allah..semoga beliau dan rakan taulan semua selamat di sana.


Light planes and vehicles swept from Sendai airport in northern Japan sit among the debris from the tsumani. Photograph: AP



9 comments:

Cik Ina minat Do do Cheng said...

makcik terkejut, sebab kat rumah tv tak de. suami makcik cakap, esok kan dia ke laut, kawan dia kata tak nak pergi sebab jepun gempa. suami makcik pergi gak, sebab dia kelaut area selat melaka, kalau pantai imur mungkin bahaya. Doakanlah yang terbaek, malas nak pikirkan Ina.

maira said...

Salam ina, menakutkan video tu..semoga Allah beri perlindungan buat mereka yang berada kat sana, Amin..

ainnoraini said...

tegok jugak kat tv mlm tadi...mmg ngerikan...

tu la...somi baru jer tahun lepas gi kat sane ade urusan kerja...sekarang dh jd mcm ni la pulak...

niesz said...

betul tu, niesz pun risau kan sis hanis dekat sane, mcmane lah keadaan dekat sane yer, skrg ni dah mcm2 bncana berlaku..hope semue nye selamat..

no name. i'm sorry said...

ALLAH Maha Berkuasa. peringatan untuk kita semua yang mana selalu lupakanNYA. Subhanallah. semoga kita menjadi insan yang lebih baik dari semalam. yang terjadi, tetap terjadi. Kun Fa Ya Kun!

padlie said...

Semoga mereka yg berada di sana selamat. Walaupun Jepun sentiasa bersedia dengan EQ, tp magnitude kerosakan kali ini sangat teruk

Untungnya Air Asia..

white rose said...

subhanallah...
terkejut gak sy ptg smlm...

sy terjah blog yg lain semua cite hal nih...

smoga semua manusia & makhluk ciptaanNYA selamat disana...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

Firman Allah Maksudnya: “Telah timbul berbagai kerosakan dan bala bencana di darat dan di laut dengan sebab apa yang telah dilakukan oleh tangan manusia; (timbulnya yang demikian) kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian dari balasan perbuatan-perbuatan buruk yang mereka telah lakukan, supaya mereka kembali (insaf dan bertaubat).” surah Ar-Rum ayat 41;
Namun terlalu sedikit di kalangan kita yang ingin mengambil iktibar disebalik sesuatu yang ditimpakan Allah SWT. Mereka lebih meyakini teori dan pandangan manusia yang hanya bersandarkan pengalaman berbanding ancaman Allah SWT.

Naddia said...

sy jdi takot la kak..dan sgt3 simpati kat jepun..