Thursday, April 16, 2015

PRODUK BABY ORGANIK

Baru jer sampai mandian Baby Organix Extra head to toe ni tadi. Bau peach lagi..hmmm sedapnyaaa.


Penggunaan produk baby organik penting sekiranya anak kita mempunyai kulit yang sensitif.

Alhamdulillah anak kecik saya kulinya tidak sensitif dan tidak pernah kena ruam setakat ni. Masa dari dalam hari anak saya, saya mandikan dengan mandian drypers head to toe sahaja. Itupun sedikit saja.
Bedak pun tak pakai. Cuma minyak telon dan minyak habbatussauda untuk diaper area.

Mesti korang heran ..kalau anak saya kulitnya tak bermasalah kenapa saya beli produk baby organik tu kan.. hehe. ..sebenarnya kulit saya yang bermasalah. ..hahaha ..kelakar kan.. ..dah 10 bulan pakai drypers head to toe...😜

Tangan saya start gatal-gatal lebih kurang dalam 4-5 bulan rasanya..bila letak ubat baik..lepas tu naik semula gatal-gatalnya..

Sebelum ni saya pernah pakai losyen tangan vaseline tau.. sejak tu tangan saya naik macam ruam .. gatal-gatal. Bila tukar kepada losyen organik palmers cocoa butter.. ruam dan gatal-gatal tu hilang.. so, dari situ saya buat conclusion mungkin saya ada alergik dengan bahan-bahan yang terkandung dalam drypers head to toe.

Jadi saya pun survey produk-produk organik untuk baby. Tak banyak yang saya jumpa. Kalau ada pun memang mahal harganya macam produk baby organik Buds, Moogoo, Tropika dan Baby Organix.

So saya decide nak try dulu produk baby organix sebab harganya murah sikit dari yang lain-lain tu. Harganya RM37.10 termasuk gst dan pos, saya beli kat lelong.com. Harap- harap oklah..

So, ujikaji pun bermulaaaaaa....



0 comments: