Wednesday, November 18, 2015

"The Black Dress"

Every women need "The Black Dress", the one dress that will turn heads in a party, a function, a kenduri or a get together thingy. The one "Black Dress" that will put a smile on your face and makes you feel like a million bucks..haha...

Eventhough I'm not a fashion oriented person, I like to look good and the most important thing is how i feel about it. And, to look good you don't need to put holes in your pocket, people. You  just have to shop smart.

And, when I'm talking about smart, I'm talking about ZALORA. You can find your "Black Dress" here anytime, anywhere .. with free delivery with purchase above RM75, cash on delivery, 30 days free return, really people its a hassle FREE life here at ZALORA.

Baju Kurung and Jubah is very nice, but sometimes why not wearing this elegant wrap dress for a change..
,

You can wear a matching shawl or hijab with it. You can choose tons of these beautiful and elegant options of dresses from ZALORA.

Jom cuci-cuci mata..haha...

Niceeee...i likee..


So sweeeetttt...


Cantikkk...murahhhh

And, just subscribe to their newsletter and you can get RM20 OFF


So, why wait gals, lets head to ZALORA ..NOW..and get your dream "Black Dress"

Sunday, November 15, 2015

Cara hilangkan gegata dengan cepat

Jasmaine baru jer kena gegata 2-3 hari lepas.

Jenuh fikir apa yang menyebabkan dia kena gegata ni. So, saya eliminate satu-satu benda yang happening dan benda baru yg dia makan.

So, my suspicion is, samada koko crunch ataupun ayam berempah...hmm.. sebab benda-benda lain macam normal jer, hari-hari.

Masa jasmaine kena gegata tu, saya terus sapukan minyak habbatussauda banyak-banyak kat tempat gegata tu. Alhamdulillah cepat surut, lebih kurang 20 - 30 minit dah takde langsung merah-merah tu, macam magic. Dalam 3 hari da tak naik dah gegata tu.

Yang saya perasan, gegata tu akan terjadi bila dia panas dan berpeluh, dan gegata akan tumbuh di bahagian kulit yang bersentuhan lama dengan benda lain, contohnya tilam. Bila dia tidor lama sebelah kanan, maka gegata akan naik di bahagian tu la.

Tapi, Alhamdulillah, Jasmaine dah ok dah sekarang. If this ever happens again next time, InsyaAllah habbatussauda juga la ubatnya.