Saturday, December 25, 2010

Watermark...Apa tu???




Nampak tak url http://ntahape-ape.blogspot.com/ kat gambar di atas? Ok..that is watermark. Watermark can prevent orang guna gambar kita dan cakap dia punya...Kalau nak edit pun susah la kan...coz ia akan merosakkan gambar. Nak taip cam biasa jer pun boleh, lagi senang kan. Tapi, bagi saya kalau buat camni kelas sikit la.


Before this, saya pun tak tahu amende la benda ni dipanggil ...tapi, bila tengok orang lain buat, saya pun nak buat gak.....so, bermula misi pencarian ....cari..punya cari..Photobucket..pastu jumpa....yeyyyyy...Photobucket......




So, untuk edit gambar dan sewaktu dengan nya...saya guna PAINT.NET . This is a free software, so you can download it from that website.

So, untuk 'akak-akak' atau 'pakcik-pakcik' yang nak tahu camner nak buat watermark seperti di atas , Esok saya akan load cara-cara nye 'ek.

Bebudak muda sekarang nie semuanya teror...dasat...genius...bab-bab komputer nih......tak yah ajar dah...
Bukan macam orang dolu-dolu, sekolah takde komputer, bila tengok orang ada email akaun, kita pun nak buka juga, sedangkan kat rumah, komputer dan internet pun takde. Aku le orang tu....buat malu jer...Photobucketceteknyer ilmu aku masa tu....ish..ish...

Tetapi, sekarang akulah SIFU...he..he..he..SIFU pebendenya...siput ada lar...ngeh..ngeh..ngeh...

Setakat nak edit-edit html...godam sana, godam sinun tu.. lepaih ler untuk diri sendiwi....dan kengkawan yang seangkatan dengan diriku ini.....

Oklah, enuf 4 now, see you tomollow....je la 'ek...





0 comments: