Friday, April 3, 2015

Idea gift untuk wedding

Saya buat gift ni untuk kenduri kahwin adik ipar. Buat pun last minute jer. So tak dapat banyak dalam 70 pcs jer. Isinya saya buat coklat chip cookies. Tak sempat nak ambil gambar pun.

Coklat chip cookies tu saya buat dua batch. First batch pun dah kena ngap dan dibawa ke sekolah oleh anak yang first..so...sebab tu la kena buat second batch.

Beg kertas tu saya beli dekat speedmart..harga 3.90 kot..untuk 100pcs. Mula-mula ingat nak print jer..tapi kertas tu tebal..tak boleh jalan pulak printer tu. Last-last just print out jer nama pengantin..gunting dan dilekatkan pada kertas casing cupcake yang memang dah ada kat rumah ni. Buat double layer. Satu layer yang size kecil dan design yang kontra dengan casing kuning yang besar sikit tu.

 Selepas digam pada beg kertas saya letak riben dan stapler..siap..senang dan jimat belanja. Cute jugak..bagi saya jangan nak membazir sangat beli yang mahal-mahal..last-last orang buang jugak beg tu...



0 comments: