Sunday, December 7, 2014

Petua hilangkan cyst

Salam.

Saya ingin berkongsi petua atau cara untuk hilangkan cyst.

Semasa saya buat first scan masa pregnantkan Jasmaine doktor jumpa cyst sebesar 5cm di sebelah kanan. Terkejutnya saya masa tu..bercampur takut. Ialah besar jugak la cyst tu kan. Masa tu takut kalau cyst tersebut akan membahayakan janin. Doktor terus refer kepada doktor pakar. Saya pilih pergi ke Columbia Asia paling dekat dengan rumah dan doktornya pun perempuan. Dr Raja Juhaidah. Bila dapat surat refer tu, saya tak terus pergi sebab takut. Saya cuba search di google petua atau cara untuk hilangkan cyst.

Dengan izin Allah s.w.t saya jumpa website Earthclinik yang membincangkan cara-cara atau petua untuk hilangkan cyst. Caranya ialah campur 2 sudu besar apple cider vinager dan 1 sudu besar molasses dalam setengah cawan air. Selawat dan niat dalam hati supaya Allah s.w.t hilangkan cyst tu.


Saya juga minum air yang telah dibaca ayat Launzalna.... saya buat sendiri air tu. Minum 3 teguk setiap pagi selawat dan niat kemudian sapu kat tempat yang ada cyst tu 3 kali. Saya buat seminggu sebelum pergi jumpa Dr. Raja.

Masa Dr. Raja nak scan tu berdebar-debar ..bila dia cakap cyst dah kecut ke 3.4cm memang syukur sangat Alhamdulillah..dia suruh datang balik lagi dua minggu untuk scan sekali lagi. Saya teruskan pengambilan apple cider vinager + molasses dan air bacaan ayat tersebut. After two weeks, scan sekali lagi..cyst tu dah hilang..Alhamdulillah.

Ok..molasses tu saya beli di BIOGREEN dan apple cider vinager tu saya beli brand Braggs Apple Cider Vinager. Brand ni ada jual di Guardian dan Giant.

Ayat untuk mengecilkan sesuatu yang membesar seperti kanser, bengkak, bisul atau sengatan berbisa:



Cara: Sediakan 2 botol besar air. Buka penutupnya baca Al-Fateha 3 kali dan Lauanzalna 3 kali lalu tiup 10 saat pada air tadi. Sebotol buat minum dan sebotol lagi buat sapu. Buat 7 hari berturut-turut dan ulang. Petua ini saya jumpa di iffahadani blog.

Saya harap info Petua hilangkan cyst ni memberi manafaat kepada anda semua.

35 comments:

Unknown said...

As salam kak.. yg bragg cuka apple yg akak minum tu halal x.. saya kat ipoh ni payah dpt la yg brand bragg tu.. jenuh carik.. saya pon ada masalah cyst gak ni..

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Mariam said...

Cuba beli kat lazada..dua2 produk d atas ada dijual

Unknown said...

Salam sis... Anatara petua yg sis share dengan pengambilan shaklee mana yang lebih baik? sbb saya ada baca..kalau amik shaklee..ada yg xsesuai..bantu saya kak... thanks,,,

Nurul aziyana said...

dr raja tu my cousin :)
alhamdulillah cyst dh kecut

Ina said...

Nadia. Saya cuma amalkan petua yg ni jer masa ada cyst tu. Saya tak mkn shaklee

My TTC Memories said...

Pregnant boleh minum cuka epal eh? X bahaya utk baby ke? Nak cuba juga sbb ade cyst 6cm... :(

azzibeautyblog said...

Minum tiap hari ke

azzean afrina said...

boleh minum hari2 ke

azzean afrina said...

salam nak tanya..bantu saya.1sudu besar tu 1sudu makan la ye

azzean afrina said...

salam nak tanya..bantu saya.1sudu besar tu 1sudu makan la ye

azzean afrina said...

boleh minum hari2 ke

Unknown said...

Salam...nak tanya boleh minum ari2 ke?? Moga dpmdhkn urusan kite.

Unknown said...

Salam...nak tanya boleh minum ari2 ke?? Moga dpmdhkn urusan kite.

KOPADU said...

Assalam
Maklumat yang amat berguna.

Unknown said...

Salam..nk tnya boleh amalkan setiap hari ke cuka epal tu?adakah setiap Hari sepanjang 2 minggu tu mmg puan amalkan petua di atas tu?

Anonymous said...

klu pregnant boleh ambil ke apple cider ni sis..?

Unknown said...

Trima kasih share cara nk hilang kn cyst,sy baru thu 2hari lpas,bila dpt thu,rasa takot xhilang2,1 hari 1 kali ya minum cuka apple n molasses tu..dan air lauanzalna 1hari 1kali juga ya?

Ina said...

hi y all maaf dah lama tak masuk blog sendiri. Ye minum sekali sehari je cuka apple tu pagi2. Air lauanzalna tu tiap kali lepas solat pun takpe dan sapu pada perut tempat yang ada cyst tu, air je takde pape. InsyaAllah.

Ina said...

saya minum apple cider tu bila detect masa scan first time tu, dan saya amalkan sekejap je seminggu dua jer. Bila scan lagi sekali, csyst dah takde saya tak minum dah. Bukannya sedap pun ..haha. Tapi, minum sebab ikhtiar je.

Anonymous said...

Asmkm..sy nk tnya, ada cyst boleh mnum milo atau susu x? Ada effect x .

Anonymous said...

Assalamualaikum semua, alhamdulillah terima kasih atas perkongsian berkaitan cyst di sini..
Sy ada cyst vagina dlm 3-4cm yg mengganggu pergerakan. Lbh kurg 4 hari sy x dpt bergerak betul sbb rasa cyst nk keluar.. sejak kena tu, sy amalkan madu beserta doa lauanzalna, sbb kebetulan sy masih dlm nifas lps keguguran.. begitulah ketentuan Allah..
Doktor pakar cdgkn sy buat operation, tp suami kalau boleh xnk sbb biar ada cara semula jadi..
Sy Google dn bc mcm2 site. Yg oversea punya ada mention pasal bartholian cyst. Cara nk rawat ialah dgn berendam air suam plus letak garam Epsom meliputi kwsn cyst.
Pegi farmasi x jumpa garam Epsom, jadi suami beli garam berion Adabi je.. jadilah. Sy berendam hampir sejam tp xde kesan..
Mlm tu sy tidur mcm biasa, tp esok pagi nmpk ada byk lendir dn sikit darah keluar.. rupanya cyst dh pecah sendiri. Alhamdulillah, terima kasih Allah.

Ina said...

ALHAMDULILLAHHH..

Unknown said...

Salam puan... Sy ada mslh cyst & fibroid.. Amalan puan utk kecut & hilangkan cyst sesuai ke utk fibroid Cyst agak besar dlm 8cm?

Unknown said...

Tambahan soalan sy, dlm tempoh puan amalkan Molasses +ACV, puan amalkan pantang makan tak?

Ina said...

unknown april 3, cuba je la sis. unknown april 4, saya tak pantang makan apa2

Unknown said...

Terima kasih

Unknown said...

THOHIBAH

Unknown said...

Saya PON ade cyst jugak Mac nk hilangkan cyst toe

Unknown said...

Kalau pecah x bahaya ka

Ina said...

Cuba je la petua kat atas tu tawakal. Make sure jumpa doktor for check up

Kreatifcaraku said...

Terima kasih Puan Ina dgn perkongsian ini.

Unknown said...

berendam pakai tub ye sis?

Unknown said...

Insyaallah akan cuba. sbb tukang urut kata mcm ada tp saiz sgt kecil, masih belum ke klinik. esok akn pergi. nk tanya mmg tnda2 cyst perut membucit ye?

Anonymous said...

Boleh share doa Launzana dgn bahasa latin ... 😔 Sorry