Tuesday, February 8, 2011

Kau..JAHATTTT!!

Hu..hu..masih terngiang-ngiang lagi kat telinga aku ni..ayat itu!!..takut aku wei..time tu..

Kau..JAHAATTTT!!! hrgggggg.........


KREDIT TO: WEBDESIGN  (uish..masa aku menaip ni..dia ni asyik tengok aku jer...hu.hu)

Anak sedara aku penah kena histeria...seriously..wa cakap lu!!

Anak sedara aku ni memang lemah semangat....dia kena histeria tu waktu senja lar...dekat nak Maghrib...dia pegi angkat kain kat luar...tetiba je menjerit-jerit ...

Kakak aku bawak dier masuk..dan cuba nak tenangkan dia...dudukkan dia kat lantai..dan baca apa yang dia tahu..tetapi..keadaannya menjadi lebih teruk....anak aku menjadi begitu kuat dan tak terpegang oleh kakak aku tu...aku pun terpaksa tolong pegang..

Kakak aku pegang kaki...aku pegang kedua-dua belah tangan dan himpit dia kat lantai ngan badan aku...tapi..anak sedara aku tu meronta-ronta...kuat betul dia...

Masa dia meronta tu aku terlepas pegang tangan dia dan dia pun dapat duduk...muka dia betul-betul kat depan muka aku ni ha...face to face........grrrrrrr......KAU JAHATTTTT!!!...Lepaskan akuuuuu!!! dengan suara yang garau dan kasar...

Fuh...rasa nak terkucil pun ada...getakkk gak aku dibuatnye...

Kakak aku suruh aku baca Ayatul Kursi pun aku dah tak hengat...yang aku boleh sebut ALLAH (S.W.T) jer.....huiyooo....pengalaman yang menakutkan betolll...

Kakak aku minta anak dia yang sorang lagi pegi panggil tok..apa ntah..aku dah lupa nama dia...untuk tolong...

Sementara menunggu pertolongan dari tok tu..aku berjaya gak...menghimpit dia balik...dalam takut-takut tu..aku lawan gak..he.he..he..

Nasib baik tok tu cepat sampai......

Atok tu baca apa pun aku tak tahu la...pas tu dia picit ibu jari kaki anak sedara aku tu.....anak sedara aku menjerit-jerit...KAU JAHATTTT...

Dekat seminit dua gak atok tu picit ibu jari kaki anak sedara aku...pas tu baru reda.....dan dia pun lemah longlai...habis semua tenaga...

Fuh...Alhamdulillah...aku pun legaaaa....

But, the aftermath...kesian aku tengok anak sedara aku tu...nangis dia...dia pun tak tahu apa yang dah berlaku...cuma ..badan sume sakit-sakit la....

Atok tu pesan ...lain kali hati-hati....dan jangan lupa sentiasa amalkan ayat-ayat Al-Quran untuk perlindungan diri..

Sentiasa amalkan ayat 3 Qul dan Ayat Kursi.......Insyaallah terhindar dari perkara-perkara camni. Makhluk halus ni berada di merata-rata...Kita mesti ada pendinding...tapi..amalan tu biarlah mengikut Al-Quran dan Al-Sunnah yer...

Siapa penah alami situasi macam ni???....

12 comments:

mukaoren said...

aku ada cerita pasal hantu jgk.
aku tak jahat..aku tak jahat...
aku tak jahat....!!!!

http://mukaorensaya.blogspot.com/2010/12/apa-ada-pada-dinding.html

Ina said...

mukaoren:..betul ke tak jahat??..he.he.

E.d.Y said...

mesti menakutkan kalau tengok benda macam ni depan mata

JP Nurul said...

huhu...takuttttttt!!!

pict yg kamu ltk tuh sy scroll ke bwh awl2...takut ah...huhu

Ina said...

E.d.Y:memang takut masa tu..malam tak leh tido tau.

Ina said...

JP Nurul:he..he..he..aku pun takut nengok pict ituu...cerita the ring nye gambo

JIJI YU said...

mueheh..aku dah banyak kali kot lalui benda camni..

Ina said...

JIJI YU:iye..kat sekolah ke??

Shafiq said...

Perghh..Seram tu. Saya ada gak jumpa kes macam ni kat asrama sekolah dulu. By the way, thanx for following me. :-)

Ina said...

Shafiq: memang seram...thanks for following me too

bun said...

huhuh

seram

pernah tengok kat asrama

malam-malam

tapi tak terlibat nak bantu

Ina said...

bun: tak yah..la bantu..lariiii